Návody
SHOPMC Dynamics - rychlé seznámení se systémem
Redakční systém PublicMC je obsažen v eshopu, proto verze s eshopem je označována jako ShopMC. V tomto článku se dozvíte základní funkce, jde o rychlé shrnutí, co eshopy umí a jak co lze kde najít.
Vytvořili jsme videa pro všechny sekce, postupně je vkládáme do článků, a proto budeme moci přesně názorně vidět, jak se co nastavuje, číselné řady, DPH, ceny bez a s DPH, kategorie článků i produktů ...
Naším cílem je vytvořit Vám nejen písemný manuál, který mnohdy z fotek lidé nepochopí. Po vytvoření takového videa vše umí za chvilku, může si kdykoliv dát pauzu, zpět ..
SHOPMC Dynamics - nastavení systému, jméno, banky...
Nastavení základních informací do systému, abyste mohli provozovat eshop. Jméno, banku, telefony, kompetentní osoby a přístupy. Dále emaily, ze kterých bude chodit informační email o objednávkách, nastavení pro SEO jména a klíčových slov, co vše se v tomto videu můžete dozvědět.
Jde prakticky jen o vyplnění potřebných dat, informací, vše lze mít během chvilky hotové a lze ihned spustit eshop. Samozřejmě pokud již máte produkty a vše hotové, pokud ne, můžete se v dalších videích podívat na podrobná videa na konkrétní úkony.
Dejte si také pozor, že emaily pro objednávky a informace o nových kreditech se mohou posílat na jiné účty, pro větší firmy, kde centrální email je jiný, pro objednávky, faktury, newsy... Vždy je jiný, to vše lze u nás nastavit.
SHOPMC Dynamics - jak se pracuje s redakčním systémem
Redakční systém je nástroj pro správu obsahu na internetových stránkách. Poslední roky se již ale CMS, neboli redakční systém, moc nezmiňuje, protože je automatickou součástí webových stránek a eshopů. My SW vytváříme více jak 10 let a redakční systém jsme si udělali svůj. Dle nejnovějších trendů ho aktualizujeme a našim klientům tak nabízíme systém, který do detailu známe, umíme ho v případě potřeby upravit na míru.
Weby a eshop na míru jsou naší dominantou a je škoda, že poslední dobou velké významné eshopy nechtějí mít na webu uvedeny výrobce, z důvodu konkurence, a proto ne vše můžeme ukázat, ale jen v roce 2017 jsme vytvořili desítky nových webů a eshopů.
Jak se právě s naším redakčním systémem pracuje, uvidíte ve videu. Zakládání kategorií, jak nastavit řazení článků dle data, jména, od A-Z nebo Z-A ...
SHOPMC Dynamics - hromadné operace
Kategorie můžete dle zvolené šablony libovolně měnit, ale právě zde nastává jedno úskalí. Každá šablona má jiné možnosti a funkce, proto se bude možná u Vás lišit, a pokud ano, jen velmi mírně, budete vidět něco navíc, nebo naopak neuvidíte nějaké funkce, které ve videu máme jako superadministrátoři. Ale z toho si nic nedělejte. Určitě to pochopíte.
Produkty lze v sekci Nastavení hromadně smazat, můžete nastavit mnoho potřebných věcí, ale my jsme dle zkušeností nastavili vše tak, jak si myslíme, že by to mělo být.
Zobrazovat rec. a aut. poplatek ... Defaultní řazení produktů: Podle ceny, Podle názvu, Podle prodejnosti, Podle datumu publikace, Podle pořadí ... Defaultní směr řazení produktů: Vzestupně, Sestupně ... Ve výpisu zobrazovat pouze produkty s ikonou: Ne, Ano ...
SHOPMC Dynamics - přidávání a úpravy kategorií a produktů
Pro eshop toto bude zřejmě to nejdůležitější - správa produktů. A na tu jsme pyšní, protože u produktu můžete nastavit prakticky vše, co si přejete. A pokud ne, napište nám zde...
SHOPMC Dynamics - nastavení dopravních služeb a platebních metod
Každá dopravní služba má své ceny, mnohdy dle váhy, a proto systém musí být schopen umět nastavit několik dopravních firem, s nastavením cen za dopravu. Je také důležité, aby systém uměl např. DOPRAVA ZDARMA nad x Kč, a vše navíc se zohledněním platebních metod jako osobně, dobírkou, fakturou, proformafakturou, a i zde se ceny různí.
Vše ale nastavit lze a snadno, za 10 minut to máte.
Platební brány máme integrované GOPAY, PAYU a AGMO, ale lze i další dle potřeby. S nastavením pomáhají naši technici, pokud budete potřebovat.
SHOPMC Dynamics - nastavení feedů pro heureku, zbozi.cz, google nákupy ...
Nastavení feedů si klienti dělají převážně sami, protože si spravují svůj účet u www.heureka.cz, www.zbozi.cz ... a v našem eshopu vše aktualizuje CRON (automatický spouštěč úloh).
Proto stačí si ve Vašem účtu vložit URL, které získáte v administraci eshopu a ihned vše funguje. Nastavení CRONu je ale potřeba objednat, ne každý chce mít denně aktualizované produkty, i když tomu moc nerozumíme (mohou Vás vyloučit, když ceny nesedí) a proto stačí napsat do podpory.
SHOPMC Dynamics - cenotvorba, nastavení uživatelských tarifů
Cenotvorba je u nás dovedená k dokonalosti, co se možností naceňování a přeceňování produktů týče. Můžete mít produkt, který má cenu, pro zákazníky na prodejně jinou, na eshopu jinou, registrovaní zákazníci mají již opět lepší, velmi aktivní zákazníci dostávají další věrnostní tarif a tím i lepší cenu. Pak můžete mít B2B klienty ve stejném eshopu, ale oni zase uvidí cenu pro koncové a zároveň speciální pro sebe.
A takto můžete mít cenové hladiny například: EU (end user) 100% ceny, registrovaný v eshopu 98% (sleva 2 procenta), D1 90%, D2 88%, D3 85% (ale D3 již bude muset dělat obrat např. nad 300 tis. měsíčně). Toto jsou uživatelské tarifní jednotky a takto lze mít velkou klientelu rozdělenou.
Dále můžete celý eshop následně přecenit jiným systémem, a to ceny od do a sleva. Hodí se to například u prodeje větších věcí, třeba notebooků, kde marže je 5%, jde dát malá sleva. Ale lze na produkty od 1 Kč, řekněme do 10 Kč, dát navíc 200%, protože kabel prodáme za 30 Kč, i když je nákup 8 Kč. Jen popisuji možnosti, které ukazujeme na videu.
SHOPMC Dynamics - přidávání a možnosti rotace bannerů
Každý klient má právo si říct, kde chce mít umístěné bannery (pokud je chce), my nastavíme sloty a pak může sám měnit, přidávat a mazat, co chce. Zároveň je možné dávat u jednotlivých bannerů různou frekvenci. Co je tato frekvence a proč ji nastavit, uvidíte na videu.
Máte tak ve svých rukách, co se bude zobrazovat, kde, jak často a kolikrát častěji než jiné. Lze mít například jednu pozici s logy partnerů nebo značek, které prodáváte a na jednu pozici jich dáte 50. Pokud dáte všem stejnou frekvenci, třeba 1, bude mít každý banner stejnou hodnotu a prioritu a budou najíždět zcela náhodně.
SHOPMC Dynamics - práce se zákazníky, přeřazení do jiné skupiny ...
Ne každý eshop má tak velkou svobodu v přeceňování, jako právě SHOPMC od verze Professional. Zákazníci, kteří se k Vám dostanou na základě reklamy, přímého doporučení, odkazu někde na webu nebo jinou cestou, se zaregistrují. Vy můžete každému zákazníkovi vstoupit jako správce do profilu a změnit případně heslo, nastavit cenou hladinu, deaktivovat ho ...
SHOPMC Dynamics - nastavení proforma faktur a faktur v PDF
Prakticky každý eshop má v dnešní době standardně funkci Proforma faktury. V sekci Dopravní služby můžete nastavit dopravu (Česká pošta, PPL, DPD, GEIS...) a také si zvolíte, jaké metody umožňujete. Platba hotově, dobírkou, na fakturu a právě zmiňovaná proforma faktura. Když ji klient zvolí, ihned po odeslání objednávky mu přijde Proforma s platebními údaji, kam zaslat peníze.
My jsme ale pro klienty, kteří nechtějí propojit eshop s IS (informačním systémem - účtem), vytvořili online fakturační systém. Pokud ho máte aktivovaný, u objednávky se objeví jedno tlačítko VYFAKTUROVAT a klient dostane plnohodnotnou fakturu s logem, Vašimi údaji... Design lze upravit s našimi techniky.
SHOPMC Dynamics - fotogalerie a práce s ní, vytváření alb a hromadné nahrávání fotek
Fotogalerie se u eshopů moc nepoužívá, neboť eshop prodává produkty nebo služby, ale vždy jsou fotografie přímo u něj. Fotogalerie je vhodná pro eshopy, které mají i společenský život. Lze tam nahrávat fotografie z akcí, vytvoříte si album Vánoční večírek 2017 a do něj hromadně nahrajete třeba stovky fotek. Doporučujeme fotky předem optimalizovat a nevkládat fotku po 10 MB, nastavili jsme omezení pro ty, kteří nahrají 30 MB fotku, kde je potřeba 100 KB :)
Je možné vytvářet nekonečné množství alb i fotek, kdykoliv si fotky můžete přejmenovat, a hromadné operace s fotkami jsou součástí systému.
SHOPMC Dynamics - newslettery, jak se nastavují skupiny adres a jak psát maily
Newslettery můžete znát od firem jako MALL.cz, ALZA.cz, MEGAPIXEL.cz a nebo ze zahraničních AMAZON.com, BUY.com ... Co mají společného? Mají velmi propracovaný marketing a zasílají pravidelně kvalitně zpracovanou nabídku svým zákazníkům, čímž si zvyšují neustále obraty. Neboť pokud se svým zákazníkům sami pravidelně neozýváte a jiní to dělají, příště mohou koupit u nich.
Dělejte to i Vy, s naším modulem TIPY dokonce můžete nastavit pravidelné zasílání připravených emailů na každý týden nebo měsíc. Jak se s tímto newsletterem a adresami pracuje, ukazujeme v našem videu.
SHOPMC Dynamics - nastavení uživatelských skupin vč. nastavení oprávnění
Protože náš eshop používají i firmy s desítkami pracovníků, kteří na eshopu pracují, je důležité moci nastavit těmto lidem oprávnění, aby viděli a mohli dělat pouze to, co chcete, co jim nastavíte. U nás si sami můžete vytvářet skupiny, dávat jim práva, na co chcete.
V reálu účetní uvidí pouze faktury a nebude se jí nejen plést fotogalerie a produkty, ale také omylem ani úmyslně nic nesmaže. Nemůže. Nebo integrátor, který plní produkty, naopak neuvidí Vaše obchody, obraty, neuvidí ani klienty, pokud si to nebudete přát.
Mít eshop, kde toto lze nastavit, je dnes základním ukazatelem, jak to s eshopem myslíte, pokud ho chcete dělat navždy sám nebo plánujete expanzi. Na videu uvidíte, jak a kde toto změníte.
SHOPMC Dynamics - možnosti úpravy barev z adminu
Toto nefunguje všude, na eshopu na míru to ani není potřeba. Ale pokud pracujeme na šablonách, které nabízíme, většinou to jde. Záleží, zda je to napojené a bylo to vyžádáno klienty. Varianta v8, která je na http://napoje.shopcloud.cz , to umí a na té si to ukážeme.
Můžete si nastavit barvy pozadí webu, pozadí článku, sekce, barvy písma, bez i s URL, barvu hlavičky a patičky ..
SHOPMC Dynamics - správa menu
Menu nemusí být pouze jedno a u nasazené šablony, na které video ukazujeme, je jich víc. Tyto menu jsme rozmístili na základě požadavků klientů, kteří tuto šablonu používají. Můžete tak přidávat položky do menu, podmenu na několika místech na webu.
Je možné měnit i pořadí, sami si určíte, jak budou na webu zobrazené.
SHOPMC Dynamics - multijazyčnost a multiměnovost nastavení a jak funguje
Ač se jedná o dvě zcela jiné funkce, ukazujeme je společně. Multijazyčnost zapneme, pokud ho nevidíte, my a od té doby sami určujete, kolik jazyků budete vidět. Nepoužíváme automatické překladače, to prostě není dokonalé a kdo chce mít web v jiném jazyce, musí si vložit texty.
Multiměnovost je připravená tak, že v adminu jsou již přednastavené měny s kurzem, který je ale potřeba si měnit nebo ho napojíme na banku, vše lze, jen se domluvit.
Ve videu je názorně ukázáno, co a jak nastavit a také jak případně texty doplňovat.
SHOPMC Dynamics - práce s objednávkami, možnosti úpravy před vytvořením faktury
U naprosté většiny eshopů v administraci můžete objednávku převzít, vyřídit, pozastavit .... Ale ne ji upravit, odebrat, co potřebujete, změnit počty, přidat jiné zboží, následně uložit a jedním klikem vygenerovat fakturu, která se automaticky ihned odešle klientovi a Vám v kopii. Vše je plně automatické, jakákoliv změna statusu z Přijato na Převzato, Vyřízeno, Pozdrženo, Čeká na úhradu..., se ihned odesílá klientovi sama.
Díky této možnosti a výbornému propojení jednotlivých prvků eshopu získáváte velmi kvalitní systém s firmou, která ho vypiplala od píky a zná ho jak své boty - s námi :)
SHOPMC Dynamics - věrnostní systém ke zvýšení obratu
Na tento ketingový nástroj nedám dopustit. Za prvé proto, že díky němu moji klienti vyrostli do obrovských obratů a zcela jim změnil život, za druhé proto, že jsem ho před cca 8 lety rok připravoval, a kvůli dalším věcem. Jde o dva systémy, kde jeden doplňuje druhý.
Věrnostní systém známe všichni. TESCO CLUBCARD, DATART, ... na eshopech je vidíme u větších shopů. Jde o to, že s nákupem dostávám na svůj kreditní účet kredity (peníze) a ty mohu v dalších nákupech uplatnit. Ve videu ukazujeme a popisujeme, jak pomáhá zvyšovat obraty.
Provizní systém - lze ho nazvat jakousi formou MLM (Multi level marketing). Jde o to, že zákazník, pokud se přihlásí a nakupuje, vidí, jak se mu na jeho účtě objevují kredity. Nyní má možnost pod sebe jednoduše zaregistrovat kamaráda, lidi z rodiny, kolegy..., a zaslat jim pozvánku. Jak se přihlásí a nakoupí, má tento zákazník % z obchodů lidí pod ním. A z těch pod těmi, co jsou pod ním. A z těch pod nimi ...